Na to, aby ste mali krásne pevné brucho nestačia iba klasické sklapačky či univerzálna doska. Zapojiť treba svaly brucha komplexne a potom máte šancu na uspokojivý výsledok. Dnes posilníme trup po bokoch a priečne.

Osí pás za pár týždňov: Poznáme cvik, ktorý vás zbaví nepeknej pneumatiky!

Odolné v páse
Svaly brucha by sa nemali trénovať iba na dosiahnutie vizuálneho efektu, ale predovšetkým kvôli ich funkcii stabilizácie a ochrany. Konkrétne šikmé brušné svaly a priečny brušný sval vytvárajú akýsi sťahujúci korzet, vďaka ktorému vieme udržať rovnováhu a napriamený trup.

„V bežnom živote sme často vystavovaní situáciám, kedy je naše telo zaťažované nerovnomerne. Nosíme ťažké tašky v jednej ruke, kabelku na jednej strane, vytáčame sa do jedného smeru. Aby to naše telo zvládlo a nezanechalo to na ňom žiadne negatívne následky, treba šikmé brušné svaly a priečny sval brucha pravidelne posilňovať. Vďaka nim si vytrénujeme laterálne stabilizátory trupu a získame lepšiu kvalitu i odolnosť svalstva," objasňuje dôležitosť nasledujúceho cviku Monika Pálová, inštruktorka core tréningov.